Feest, Safari, Sippi Falls, Bungi Jumping - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Dagmar Stamborg - WaarBenJij.nu Feest, Safari, Sippi Falls, Bungi Jumping - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Dagmar Stamborg - WaarBenJij.nu

Feest, Safari, Sippi Falls, Bungi Jumping

Blijf op de hoogte en volg Dagmar

26 Juli 2014 | Oeganda, Jinja

Heey allen,

Afgelopen week hebben we enorm veel beleefd! Deze week was een beetje onze vakantie week. Om te beginnen hebben een hele leuke party gehad! Deze was bedoeld om geld op te halen voor straatkinderen. Dit was echt gaaf om mee te maken. Wat kunnen die mannen allemaal goed dansen zeg!! Daar kunnen de Nederlandse mannen nog wat van leren. Eerst begon er één jongen in het midden van de cirkel te dansen en hij trok een aantal dames naar voren om mee te dansen, waaronder ook Chantal! Haha dat was zo grappig. We hebben nog mee gedaan met een loterij, zodat we het goede doel ook nog steunden en daarna zijn we naar Flavours gegaan. Hier was een hele goede dj met mooie belichting enz. Ook hier kwam na een tijdje de Ugandese jongens weer voor ons dansen. Zo gaaf en wat hebben we ons kunnen uitleven met dansen. Dit had ik wel even gemist. Een mooie avond/nacht.

Safari: Murchison Falls
Maandag 21 - 07 - 2014 zijn we om 04.00 vertrokken naar Murchison Falls. Dit was echt heel vroeg. Het was een reis van 6 a 7 uur. Richard onze taxi driver is echt super aardig en fijn dat we alles met hem samen kunnen doen. We waren in totaal met achten: Rosalie, Rens, Heather, Tess, Shirley, Colm, Chant en ik. In het begin ging het prima in de auto en hebben we ook even onze ogen kunnen sluiten. Na een lange trip kwamen we aan en begon onze safari ook meteen. Dit was ook het punt waar de onverharde wegen begonnen. Het was echt net een rollercoaster. Onvoorstelbaar en ook erg grappig. Onderweg zaten er gewoon apen op de weg. Heel bijzonder en echt veel!! Na een tijdje kwamen we bij een hele mooie, wilde waterval. Hier hebben we dan ook veel foto's genomen. Daarna zijn de auto weer in gegaan kregen we ons verblijf te zien. Het waren grote hutten. In totaal stonden er zes bedden in, er was tot onze opluchting een gewone wc! Geen gat in de grond en een douche. De bedden zagen er goed uit en we hebben er heerlijk geslapen. 's middags kregen we bruine bonen, rijst, Irisch patatoes en sla. Dit smaakte echt goed. Na het eten zijn we vertrokken naar de veerpont waar we konden starten met de autosafari. Dit was zooooo mooi!! We zagen verschillende soorten herten/waterbokken, olifanten, giraffen, bijzondere vogels, apen enz. Jammer genoeg hebben we de leeuwen nog niet kunnen spotten. Toen we terug kwamen hoorden we allemaal muziek! We stapten het busje uit en zagen dat ze voor ons aan het zingen, dansen en muziek aan het maken waren. Dit was echt gaaf om mee te maken! Zo mooi en ze kunnen allemaal zo goed dansen!

Dag 2 Safari Murchison falls:
Vandaag zijn we vroeg opgestaan. Lekker een chapati als ontbijt en daarna weer naar de veerpont voor de tweede autosafari. We hebben dit keer ook de leeuwen gespot!! Twee welpen en dit mochten we mooi van dichtbij ervaren, want Chant en ik mochten op het dak zitten. Super gaaf!!! Ook zijn we naar de Hipporiver gegaan om vele hippo's te zien.
Na de auto safari zijn we overgestapt op de bootsafari. Dit was echt heerlijk. We hadden er goed weer bij en vele dieren gezien. Waaronder ook de krokodil.

Dag 3: Safari Murchison falls:
vandaag zijn we weer vroeg naar Jinja vertrokken, omdat we voor 9.00 uur buiten de poort moesten zijn. Het was een hele, hele, hele heeeele lange reis terug! onderweg ging de auto kaduuk! De motor was oververhit en kon niet meer verder rijden. Gelukkig heeft Richard een andere taxi geregeld en kwamen we na minimaal 10 uur reizen in Jinja aan. Het was echt een onvergetelijke, fantastische safari!

Sippi falls: (vrijdag 25 - 07 - 2014)
Vanochtend heeft Richard ons ( Marieke, Chant en ik) opgehaald om te vertrekken naar Sippi. Het was in totaal 2,5 uur rijden, maar erg gezellig onderweg. Leuke muziek en lekker meezingen. Eerst hadden we er even een hard hoofd in, want het regende keihard, maar eenmaal aangekomen was het droog en het zonnetje begon langzaam te komen. We hadden het perfecte wandel weer, niet te warm en niet te koud. In totaal hebben we drie watervallen gezien, bij één hebben we van bovenaf de waterval bekeken met een fantastisch uitzicht en er was zelfs een vrouw de was aan het doen in dit water. Bij de laatste waterval, kwam de spanning! Ooeeh, we zijn wezen abseilen. We zaten op het hoogste punt en we zijn 100 meter naar beneden gegaan. Super kikken!!! Eerst ging Richard, toen Marieke, daarna ik en daarna Chantal. Wat een mooi uitzicht, en gewoon naast een waterval!!! Onvergetelijk!
Beneden werden we opgevangen door kinderen. Super schattig. zij maakten ons los, hielden onze handen vast zodat we niet uitgleden en zo klommen we naar boven. Toen we allemaal klaar waren gingen de kinderen ook mee, om de 100 meter weer naar boven te lopen. Dit was echt heel steil en glibberig. Gelukkig hielpen de kids ons.
's Avonds hebben we lekker gegeten bij Moti Mohal, een Indisch restaurant. Dit was het afscheids dinner van Marieke, want zij vertrekt jammer genoeg morgen al weer naar huis!

Bungee Jumpen ( Zaterdag 26 - 07 - 2014)
Vanochtend zijn we weer opgehaald door Richard de taxi chauffeur. Chantal en Marieke zijn wezen Bungee Jumpen. Ik heb ervoor gekozen om het niet te doen. Ik vond het best spannend en had zelfs zenuwen voor hun. Wel heel gaaf om te zien en ze hebben het als super ervaren! Chantal wou zo nog een keer! Heel tof! De volgende keer ga ik het ook doen!

Volgende week gaan we de hele week naar Babies Home. Dan gaan we ook even met Sharon bespreken wat we gaan doen met het opgehaalde geld. Wij zitten er aan te denken om een wasmachine te kopen met vier verschillende wasmanden zodat ze het ook echt gaat scheiden en leert wassen. Als we nog wat geld overhouden zitten we erover te denken om nog een glijbaan te laten maken. De kinderen hebben een hele leuke schommel, maar voor de rest niet veel om zich mee uit te leven. Wat vinden jullie hiervan?

Heel veel succes met het lezen van het grote verhaal. we hebben onvergetelijke, fantastische dagen gehad!! Bedankt voor jullie leuke reacties, dit is zo leuk om te lezen!!

Liefsssss,
Chant en Dag

• 27 Juli 2014 - 13:54

Femy:

Wat zien jullie ontzettend veel.Ik ben zo benieuwd naar de foto's. En Dagmar, houd Chantal maar een beetje in de gaten: ze is nergens bang voor. Nog veel plezier en tot de volgende keer.Groetjes van Mama en Papa.

• 27 Juli 2014 - 19:39

GEna:

Hoi Dagmar

Wat een leuk reisverslag,en mooie foto's
    Super gaaf de foto met de sokjes.
    Groetjes Gena

• 28 Juli 2014 - 16:06

Cilia:

Nou dames wat een mooi relaas van jullie belevenissen. Geweldig en echt een ervaring om nooit te vergeten. Fijn dat we er op deze manier van mee mogen genieten. Tot gauw groetjes vanuit Haaksbergen. en veel succes en plezier.

• 29 Juli 2014 - 20:00

Riansje:

Heeeey meiden,

Super leuk om te lezen hoe het jullie daar vergaat. Jullie hebben al veel reizen mee gemaakt en veel prachtige plekken gezien:)
    Ik hier maar hard ploeteren:P Maar super gaaf, ik zou zeggen geniet er nu nog van.
    De tijd gaat zo snel maar daar moeten jullie natuurlijk niet aan denken.

Ik wens jullie beide nog heel veel plezier en Dagmar,
    Zorg goed voor jezelf met het eten:P. Zo te lezen gaat dat helemaal goed haha, Ik zie het je toch;)

Tot snel!!
    De groetjes van iedereen hier(K)

Liefs!!Xxx

• 30 Juli 2014 - 21:18

Bep Hesselink:

Dag Dagmar en Chantal, wat maken jullie wat mee en wat doen jullie het goed!
    Zo enthousiast wat leuk om te lezen! Als jullie zo blijven genieten, dan zijn die weken zo om.
    En dan te bedenken dat jullie pas drie weken weg zijn, het lijkt veel langer als je leest wat jullie
    allemaal ervaren. Hopelijk gaat het zo door, we horen het wel Een goede tijd samen.Bep en Joop.E

Dagmar

Hallo allemaal!!! Chantal en ik (Dagmar) vertrekken op 10 juli 2014 naar Uganda. Hier gaan we voor vier weken vrijwilligerswerk verrichten in een weeshuis. Daarnaast gaan we ook nog een paar dagen naar een school in Malindi en een paar dagen naar Kibuye. Dit is een klein, cultureel dorpje in Uganda. Hier gaan we twee a drie dagen heen om het echte Afrikaanse leven mee te maken zonder water en stroom. We hebben deze blog aangemaakt voor de liefhebbers die ons graag willen volgen:) Reacties zijn dan ook altijd welkom! Deze lezen we graag! Samen hebben we vele 3D kaarten gemaakt en in totaal al 1018,- opgehaald voor de weeskindjes in Uganda. Ons doel is bereikt!!!! Maar de komende weken proberen we nog flink wat geld op te halen door de kaarten te verkopen voor €2,50 p.s. bij de Plus in Overdinkel. Natuurlijk gaan we ook met de tijd mee en weten we dat de Loombandjes helemaal hip zijn. Daarom verkopen we ook WK bandjes: Oranje, rood, wit, blauw of rood, wit, blauw voor €3,- p.s. We gaan een fantastisch avontuur tegemoet! En we hebben er onwijs veel zin in! Liefs, Chantal en Dagmar

Actief sinds 08 Juni 2014