Kampala en Jinja - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Dagmar Stamborg - WaarBenJij.nu Kampala en Jinja - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Dagmar Stamborg - WaarBenJij.nu

Kampala en Jinja

Blijf op de hoogte en volg Dagmar

14 Juli 2014 | Oeganda, Jinja

De afgelopen dagen hebben we enorm veel indrukken opgedaan!!!
We zijn de eerste twee dagen in Kampala geweest. Hier hebben we een citytour gehad. De citytour was erg leuk! We zijn eerst naar de marktjes gegaan, daarna naar de grootste moskee van Afrika. Hier moesten we zelfs gekleed als Moslims, heel erg grappig, maar ook een leuke ervaring. Daarna hebben we een heerlijke boottocht gemaakt op het Victoriameer.

Zaterdag zijn we naar Jinja vertrokken. We kregen een rondleiding van Joan. Op de marktjes hebben we heerlijk fruit gehaald en hebben we gekeken bij Babies Home. Dit is het weeshuis. Het was een bijzondere eerste indruk. Aardig wat kinderen, ook kinderen met een beperking. We voelden ons al snel op ons gemak en we kregen een leuk ontvangst.
´s avonds zijn we terug gegaan op de Bodaboda, dit is echt super tof! Met z´n drieën mogen we erop.

13 juli hebben we heerlijk gezwommen in The Nile resort. Hier liepen zelf aapjes rond. Zo gaaf. En ook nog een super mooi uitzicht. Dit hebben we samen gedaan met Marieke (een huisgenoot) en Joan ( De begeleider)

Het eten is echt heerlijk hier!! En het fruit is allemaal verrukkelijk!!

Het vrijwilligershuis ziet er netjes uit en we zitten er met drie Nederlanders en een Belg. Het is allemaal erg gezellig en we vermaken ons prima.

Bij ons huis is een bewaker. Hij bewaakt ons huis in de avond/nacht met een pijl en boog! Hij kan het erg goed, dit heeft hij ons laten zien.
We voelen ons erg veilig, in en rondom Jinja. De mensen zijn allemaal heel erg vriendelijk en open.

Dit is even een heel kort verslag van de afgelopen dagen, want we worden in het restaurant lek geprikt door de muggen. We gaan nu gauw naar huis.

We hebben dan ook geen wiffi in ons huis, alleen in de restaurants en op ons werk: Babies home.

De komende drie dagen zijn we even niet bereikbaar, want we gaan drie dagen naar Kibuye. Dit is een Afrikaans dorpje. We slapen dan ook in een lemen hutje. Hier hebben we enorm veel zin in! We mogen er ook lesgeven.

We houden jullie op de hoogte. De volgende keer zullen we wat meer vertellen!!

• 15 Juli 2014 - 15:59

Trudy Van Twillert:

Hallo Dagmar en Chantal,

Wat klinkt dat goed. En bekend. Wat fijn dat het allemaal zo lekker gaat met jullie. Jinja is leuk he? Je kunt er lekker de toerist uithangen in je vrije tijd. Jullie hebben het Nile resort ook al snel ontdekt. Wat een super plek hé?
    En ik kreeg van Beatrice al een sms-je dat jullie mijn pakje aan haar gegeven hebben. Ze was er heel blij mee.
    Ik vind jullie trouwens wel dapper dat je nu gelijk al naar Kibuye gaat. Ik hoop dat het niet al te veel afzien is geworden.....haha Maar ach, het is een geweldig avontuur nietwaar?

Nou, geniet van alle moois en nieuwe dingen en veel plezier met de kinderen.

dag, Trudy

• 15 Juli 2014 - 20:42

Rochelle:

Hee dag en chant!

Super leuk om te lezen en kijk er nu alweer naar uit jullie volgende berichtje te lezen:)
    En wel vertellen he over het lesgeven daar!!:)

Geniet in kibuye!

Liefsss Xx Roch

• 17 Juli 2014 - 14:23

Cilia:

Heel leuk dames om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben en veel beleven. Succes en ik zie uit naar het volgende verslag.

Liefs Cilia

• 18 Juli 2014 - 09:54

Baukje:

Hallo Dagmar en Chantal,

Fijn te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben en dat alles goed verloopt. Veel succes verder en ook ik ben benieuwd naar jullie volgende reisverslag.

Hartelijke groeten van Baukje.

• 22 Juli 2014 - 10:32

Ian:

Hee Dagmar,

Het klinkt allemaal echt heel gaaf! ben zeker wel jaloers op je!!
    Geniet er van daar......

Dagmar

Hallo allemaal!!! Chantal en ik (Dagmar) vertrekken op 10 juli 2014 naar Uganda. Hier gaan we voor vier weken vrijwilligerswerk verrichten in een weeshuis. Daarnaast gaan we ook nog een paar dagen naar een school in Malindi en een paar dagen naar Kibuye. Dit is een klein, cultureel dorpje in Uganda. Hier gaan we twee a drie dagen heen om het echte Afrikaanse leven mee te maken zonder water en stroom. We hebben deze blog aangemaakt voor de liefhebbers die ons graag willen volgen:) Reacties zijn dan ook altijd welkom! Deze lezen we graag! Samen hebben we vele 3D kaarten gemaakt en in totaal al 1018,- opgehaald voor de weeskindjes in Uganda. Ons doel is bereikt!!!! Maar de komende weken proberen we nog flink wat geld op te halen door de kaarten te verkopen voor €2,50 p.s. bij de Plus in Overdinkel. Natuurlijk gaan we ook met de tijd mee en weten we dat de Loombandjes helemaal hip zijn. Daarom verkopen we ook WK bandjes: Oranje, rood, wit, blauw of rood, wit, blauw voor €3,- p.s. We gaan een fantastisch avontuur tegemoet! En we hebben er onwijs veel zin in! Liefs, Chantal en Dagmar

Actief sinds 08 Juni 2014